Her finner du våre kjøpsbetingelser, som er viktig informasjon til deg som kunde.
1. Generelt
Når du handler hos www.kondomeriet.no er kjøpsbetingelsene, sammen med din bestilling, grunnlaget for kjøpsavtalen du inngår med oss.
Terms and conditions in English.
Important information for customers outside Norway: We only deliver the mainland of Norway, i.e. not to Svalbard and Jan Mayen.
Selger er:
Kondomeriet AS, Postboks 400, 1411 Kolbotn
kundeservice@kondomeriet.no
telefon 66 81 21 00
Organisasjonsnummer: 943 161 518MVA
- og vil videre i vilkårene være det samme som "vi" og "oss".
Kjøper er:
Personen som gjennomfører bestillingen, og vil være det samme som du, deg, din eller ditt videre i vilkårene.
2. Trygghet
Alle personopplysninger som lagres hos oss i forbindelse med din bestilling blir holdt fortrolig fra vår side. De blir ikke videresolgt til en tredjepart, eller brukt i noen som helst form for markedsføring i ettertid.
De ansatte i Kondomeriet AS har taushetsplikt; også etter arbeidsforholdets slutt.
Vi videreselger ikke returnerte produkter, du kan derfor være helt trygg på at produktet du mottar ikke har vært testet/brukt. Alle produkter vi selger kan brukes i Norge.
Sikre sider
Våre sider bruker SSL sikkerhetssertifikat utsedt av BuyPass som sørger for at våre nettsider er krypterte, for at dine personlige opplysninger skal ivaretas under hele handleprosessen.
3. Bruksanvisninger
Produkter som krever bruksanvisning vil ha dette medfølgt. Har du spørsmål vedr. bruksanvisning, ta kontakt med kundeservice på tlf. 66 81 21 02 mellom 09:00–15:00, eller send en e-post til kundeservice@kondomeriet.no.
4. Registrering og bestilling
For å handle i vår nettbutikk kan du registrere deg med en brukerkonto, eller handle som gjest.
For å bekrefte din bestilling må du huke av for at du er over 18 år, og for at du har lest og aksepterer kjøpsbetingelsene. For at pakken din skal sendes ut så raskt som mulig, sendes ordre inn til pakking fortløpende. Merk derfor at din bestilling ikke kan endres eller avbestilles når du har bekreftet kjøpet. Dette gjelder både bestillingens innhold (varer) og kontaktinformasjon (adresse, telefon).
Når din bestilling har gått gjennom til oss, vil du automatisk motta en ordrebekreftelse fra oss på den e-postadressen du registrerte i ordren. Vær derfor nøye med å skrive inn rett e-postadresse.
5. Betaling
I vår nettbutikk kan du velge om du vil betale med kort, faktura, eller Vipps. Vi aksepterer Visa og MasterCard. Ved kortbetaling blir du henvist til en sikker side hos vår betalingsleverandør Nets. Her må du logge deg inn via BankID eller 3D Secure, som en del av sikkerhetsrutinen ved kortbetaling på nett.
Kortbetaling
Å betale med kort i vår nettbutikk er både trygt og enkelt. Du velger betalingsalternativet i kassen, og blir henvist til en sikker side hos vår betalingsleverandør Nets. Her må du logge inn med Bank ID eller 3D Secure. Her kan du taste inn kortnummeret, utløpsdato på ditt kort og din CVC/CVV kode. Betalingsinformasjonen blir sendt kryptert, slik at ingen får se dine opplysninger gjennom betalingsprosessen.
Når du lager en ordre hos oss og betaler med kort, blir det gjort en autorisasjon på ditt bankkort. Dette betyr at vi sjekker at kortet er ekte, om det er dekning på det, og det ikke er lagt en sperre for netthandel eller fordi kortet er stjålet/mistet. Dette er en sikkerhet for deg, i tilfelle kortet skulle bli misbrukt av andre. Vi gjør deretter en reservasjon: Beløpet du handler for blir først reservert, for så å bli trukket når pakken sendes fra oss. Dette vil si at pengene fremdeles er på kontoen din, men at de ikke kan røres av andre enn Kondomeriet så lenge ordren eksisterer.
Vi godtar kreditt- og debetkort fra Visa og Mastercard, med unntak av Visa Elektron. Vi godtar ikke PayGo.
Vipps
For å kunne betale med Vipps må du ha installert Vipps app på din smarttelefon. Les mer om hvordan du kan få Vipps i dag:
Slik handler du med Vipps:
- Legg varene i handlekurven som normalt.
- Gå videre til kassen.
- Velg Vipps som betalingsløsning.
- Klikk på Bekreft bestilling. Et Vippsvarsel vil umiddelbart dukke opp på telefonen din (husk å tillate varsel fra Vipps-appen i din telefoninnstilling) med melding "Kondomeriet ber om kr xxx".
- Åpne meldingen og trykk på Betale og vipps, så er den gebyrfrie overføringen (uansett beløp) gjort.
Faktura
Vi tilbyr Klarna faktura i samarbeid med Klarna. Betalingsfristen er 14 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet. Adm.gebyr kr 29,- tilkommer.
Når du velger å betale med Klarna faktura må du oppgi ditt personnummer samt mobilnummer. Det blir brukt for å hente din folkeregistrerte adresse. Varene kan ikke sendes til en annen adresse. Dette er for å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp må du betale med kort. Vi lagrer ikke personnummeret i våre systemer.
Faktura sendes deg på e-post når vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.
Ved å velge Klarna faktura får du
- Trygghet til å handle uten å oppgi din kredittkortinformasjon
- Mulighet til å handle gjennom å bare oppgi ditt personnummer og mobilnummer
- Mulighet til å se varen før du betaler
- Handle enkelt, trygt og raskt på nettet
Alle spørsmål vedrørende din faktura må rettes direkte til Klarna.
6. Aldersgrense
I nettbutikk
Det er 18 års aldersgrense for å handle på kondomeriet.no. Dette er blant annet på grunn av at aldersgrense for film er 18 år, og fordi vi ikke kan sette umyndige personer i gjeld etter norsk lov (vi har et straffegebyr på 250,- for uavhentede pakker). Når du handler hos oss kan du derfor bli bedt om å fremvise legitimasjon ved uthenting av pakken.
I butikk
Det finnes ingen nedre aldersgrense for å kjøpe sexleketøy i følge norsk lov. Vi i Kondomeriet mener likevel at den som handler bør være voksen nok til å kjenne sin egen kropp, og ta ansvar for sine handlinger. Om vi synes du virker for ung til å ha et sexleketøy, vil vi derfor råde deg til å la være. NB: Det er en lovpålagt 18 års aldersgrense for erotiske filmer.
7. Falske bestillinger og feilaktige avbestillinger
Vi gjør oppmerksom på at svindelforsøk, identitetstyverier, tullebestillinger og sjikanering vil bli politianmeldt. Det er ikke lov å bestille varer og sende pakken til andre mottakere enn seg selv, med mindre dette er klarert med den andre parten.
Det er heller ikke lov til å avbestille en ordre på vegne av andre, med mindre dette er klarert med personen som opprettet ordren.
8. Reklamasjon og orgasmegaranti
Reklamasjon
Dersom varen du har mottatt har feil eller mangel, må du melde fra til oss om feilen/mangelen senest innen 2 måneder etter at feilen/mangelen er oppdaget eller burde vært oppdaget. Absolutt siste frist for å melde fra om feil eller mangel er 2 år fra varen er mottatt.
Du kan reklamere både i butikk og i nettbutikken, uavhengig om du har kjøpt varen i butikk er på nett.
Ved reklamasjon i butikk, henvend deg direkte i butikken. Ved reklamasjon på nett; ta kontakt med kundeservice på tlf. 66 81 21 02 mellom kl 09–15, eller send en e-post til kundeservice@kondomeriet.no.
Ved en reklamasjon vil vi be deg om å sende produktet tilbake til oss for at vi skal kunne se på det. Er reklamasjonsretten gjeldende, vil du få tilsendt et makent eller tilsvarende fungerende produkt. Du vil også få dine portoutgifter dekket.
Vi har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Etter dette har du rett til å heve kjøpet og få tilbakebetalt for varen, inkl. frakt og andre kostnader. Tilbakebetalingen skal skje innen 14 dager.
Vi gjør oppmerksom på at reklamasjoner ikke gjelder ved feilbruk eller mislighold av produktet fra kundens side.
Orgasmegaranti
Kondomeriet ønsker at våre kunder skal bli fornøyde med varen de har kjøpt hos oss, og har derfor innført en orgasmegaranti. Vi har et bredt sortiment av sexleketøy, som stadig utvides. Samtidig jobber vi kontinuerlig med å holde et høyt kunnskapsnivå blant våre butikkselgere, slik at vi kan hjelpe våre kunder med å velge det rette produktet. Les mer om orgasmegarantien her.
Når du benytter deg av orgasmegarantien, ønsker vi at du vender tilbake til butikken du kjøpte produktet, eller at du tar kontakt med vår Kundeservice. Dersom du ønsker å sende produktet tilbake, er fristen 30 dager etter datoen du mottok produktet. Portoen må du selv dekke i disse tilfellene.
Varen sendes i sin originale emballasje, eller i en blank plastikkpose, sammen med informasjon om hvorfor du ikke var fornøyd med varen. På den måten kan vi være behjelpelig med å plukke ut et annet produkt du vil få glede av.
Returneres til:
Best på nett
Postboks 400
1411 Kolbotn
Pakken må sendes med Posten, ikke PostNord eller Helthjem.
Merkes: "garanti"
9. Angrerett
Alle våre nettkunder har i følge norsk lov 14 dagers angrefrist fra dagen de mottar produktet. Du har 14 dager på å gi beskjed om at du angrer, og ytterligere 14 dager på å sende varene i retur. Et angreskjema følger med i e-posten med ordrebekreftelsen du mottar fra oss. Returner produktet sammen med skjemaet til oss snarest, og innen 14 dager fra du ga beskjed. Du får tilbake kostnadene ved produktet, men du må selv ta kostnaden for returfrakten.
Dersom man kjøper en pakkeløsning, må denne angres og returneres i sin helhet, dvs at det ikke er mulig å kun angre på enkelte produkter i pakken.
Dersom varen ikke svarer til forventningene, kan angreretten benyttes innen 14 dager selv om varen er brukt eller forseglingen er brutt. Når brukte varer returneres, vil det bli foretatt en verdivurdering av varen, og Kunden vil få tilbakebetalt kjøpesummen fratrukket verdireduksjonen (jf. Angrerettloven § 25, tredje ledd). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 24, første ledd). Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.
Vi videreselger ikke returnerte produkter, du kan derfor være helt trygg på at produktet du mottar ikke har vært testet/brukt.
Returneres til:
Best på nett
Postboks 400
1411 Kolbotn
Pakken må sendes med Posten, ikke PostNord eller Helthjem.
Viktig:
Send ikke produktet i postoppkrav eller rekommandert tilbake til oss. Pakker som blir sendt som dette blir ikke hentet.
Har du spørsmål vedr. angreretten og bruk av denne, ta kontakt med kundeservice på tlf. 66 81 21 02 mellom 09:00–15:00, eller send en e-post til kundeservice@kondomeriet.no.
10. Levering
Feil eller mangler
Om du skulle oppdage feil eller mangler på én eller flere varer i forhold til bestillingsbekreftelsen din, ber vi deg ta kontakt med oss så snart du oppdager feilen. Ring kundeservice på tlf. 66 81 21 02 (09-15), eller send en e-post til kundeservice@kondomeriet.no, så vil vi selvfølgelig rette opp feilen kostnadsfritt så snart som mulig.
Vare skadet under transport
Våre transportører er flinke til å stoppe og returnere synlig skadede pakker tilbake til oss. Om du likevel skulle oppdage at produktet og emballasjen er blitt skadet under transport, ta kontakt med kundeservice på tlf. 66 81 21 02 (09-15) eller send en e-post til kundeservice@kondomeriet.no, så hjelper vi deg med returnering og erstatning av varen.
Ikke-avhentede pakker
Om du bestiller produkter fra oss og ikke henter pakken din uten å informere oss om dette, vil du bli ilagt et gebyr på kr 250,-.
Pakkesporing
Alle pakker som blir sendt fra oss er merket med et sporingsnummer slik at du kan finne ut hvor pakken befinner seg i våre transportørers systemer.
I postkassen
Posten sender deg varsel på epost og sms (dersom du har registrert mobilnr ved bestilling) når pakken kjøres ut til din postkasse. Pakken leveres i anonym innpakning.
Hentes på utleveringssted
Pakken hentes på posten/post i butikk. Pakken leveres i anonym innpakning. Posten sender deg varsel på epost og sms (dersom du har registrert mobilnr ved bestilling) når pakken er på vei.
Hjemlevering med Posten
Pakken leveres hjem på døren med Posten virkedager mellom 17-21 i byer og tettstrøk, for resten av landet skjer leveringen mellom kl 8-17. Du får først en sms/e-post om forventet leveringsdag, og en ny melding den dagen pakken er på vei til deg. Når du sporer pakken, kan du også be om at pakken settes igjen utenfor. Du kan også selv velge hvor pakken skal settes. Pakken leveres i anonym innpakning.
Posten pakkeboks
Pakken leveres i anonym innpakning og hentes i valgt pakkeboks. For å hente pakken må du bruke Posten-appen. Du vil få beskjed nå pakken er på vei og når den er klar til å hentes. Når du skal hente pakken bruker du appen for å åpne luken i automaten.
Posten bruker normalt 2-5 virkedager (man-fre) på å levere pakken fra den hentes på vårt lager. NB: I høysesongen fra Black Week til nyttår vil tidsvinduet på kveldstid kunne bli utvidet grunnet høye pakkevolumer. Se posten.no for mer informasjon og innleveringsfrister før jul.
Hjemlevering med Helthjem
Pakken leveres i anonym innpakning til din postkasse/dørmatte før kl 07 man-lør. Du vil motta sms/epost når pakken er på vei med lenke hvor du kan spore pakken. Du mottar en ny sms/epost når pakken er levert din postkasse/dørmatte. Du behøver ikke være hjemme for å signere/ta i mot pakken.
Din pakke vil ankomme 1-4 virkedager fra pakkedagen, avhengig av hvor i landet du bor.
Dersom vi ikke leverer ordren i tide i samsvar med § 6 Forbrukekjøpsloven, kan du oppfordre oss til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom vi ikke leverer innen denne tilleggsfristen, kan du heve kjøpet.
Tilbakebetaling ved hevet kjøp grunnet forsinket levering skal skje innen 14 dager.
NB: Dersom en vare er utsolgt eller blir utsolgt innen din ordre er behandlet, forbeholder vi oss retten til å kansellere denne eller de varen(e) fra ordren. Vi ettersender ikke varer som er utsolgt.
11. Fraktkostnader
Portoen blir lagt til på totalsummen av pakken du har bestilt, og du vil ikke få noen tilleggskostnader utover dette.
- I postkassen: Kr 59,-
- Hjemlevering med Helthjem: Kr 79,-
- Hentes på utleveringssted: Kr 79,-
- Postens pakkeboks: Kr 79,-
- Hjemlevering med Posten: Kr 129,-
12. Priser
Alle våre priser på Kondomeriet.no er inkludert merverdiavgift (moms). Det tilfaller ingen ekspedisjonsgebyrer.
Kondomeriet forbeholder seg retten om å endre priser ved valuttaendringer og prisøkninger i markedet. Samt ved feilprising og teknisk feil
13. Salg til Jan Mayen/Svalbard
Vi leverer dessverre ikke til Svalbard og Jan Mayen.
14. Force majeure
Dersom force majeure skulle oppstå stopper Kondomeriets forpliktelser opp. Om perioden varer lengre enn 2 måneder har du så vel som vi rett til å oppheve avtalen uten at det i disse tilfellene foreligger noen krav om å betale erstatning.
Med force majeure menes blant annet streik, lockout, transportforsinkelser, import-/eksportforbud, krig, naturkatastrofer, brann m.m.; uansett om dette forekommer hos bedriften eller hos bedriftens leverandør.
15. Lover
Kondomeriet følger retningslinjer gitt av norsk lov. Eventuelle tvistesaker skal avgjøres ifølge norsk lov. Hos Lovdata og Forbrukerrådet kan du lese mer om forbrukerkjøpsloven, kjøpsloven eller angrerettloven dersom du ønsker mer informasjon om dette.
Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Kondomeriet vil følge vedtak Forbrukertvistutvalget fatter.