Er du en impulsiv person? Da kan det lønne seg å nevne det i Tinderprofilen din eller på neste date.
4 av 10 nordmenn drømmer nemlig om å ha impulsiv sex hvor som helst.
Det viser Kondomeriets store sex- og samlivsundersøkelse fra 2019.
Mange nordmenn ønsker altså å la seg rive med av øyeblikkets hete med en partner, presses opp etter veggen og føle seg begjært, uten at det er planlagt eller forutinntatt at det skal skje. Kanskje er det en motreaksjon på et rutinepreget sexliv, eller kanskje en fantasi som har sprunget frem i kjølvannet av Fifty Shades-bølgen. Uansett hva grunnen er, ønsker nordmenn bokstavelig talt å bli tatt på sengen.
Kanskje er dette noe å ha i bakhodet neste gang du ønsker å imponere en partner?
Er parforholdet blitt rutinepreget?
Det å ønske seg spontanitet i sexlivet, er ikke noe som utelukkende ettertraktes av single. Og om du er i et forhold der du eller partneren opplever at sexlivet har begynt å bli rutinepreget, bør du også vurderer å gjøre noen grep.
Kanskje er den eneste formen for intimitet dere opplever i en hektisk hverdag et lite kyss før leggetid eller kanskje du begynner å bli lei av å si eller høre «vi tar det en annen dag» eller «kanskje senere». Hvis dette er tilfellet, still dere selv spørsmålet:
«Når var sist vi ikke kunne vente med å rive av oss klærne før vi kom inn på soverommet?»
Om dere ikke klarer å huske sist dette skjedde, kan det være lurt å skape rom for spontanitet. Vaner er, som kjent, vonde å vende, men i dette tilfellet er det verdt et forsøk...
Dersom dere som oftest har sex i de samme gamle sexstillingene, kan noe så lite som et stillingsbytte være et fint sted å starte! Et sceneskifte under akten kan også oppleves svært spontant og befriende for den motsatte parten. Om dere vanligvis har sex på soverommet, kan du forsøke å «ta partneren på sengen» ved å innlede til sex et annet sted i hjemmet eller å forflytte akten underveis. På veien dit kan dere for eksempel stoppe opp og kline litt opp etter veggen...?
Kilder: Kondomeriets innsiktsundersøkelse (2019), gjort i samarbeid med Brand Cognition og Norstat.